Varmista kampanjoidesi onnistuminen
Asiakasymmärryksellä uutta kasvua
Kuluiko yrityksesi myynti- tai markkinointikampanjaan merkittävä siivu vuosibudjetista, mutta tulokset jäivät laihoiksi? Varmista seuraavan kampanjasi onnistuminen hyödyntämällä Asiakastiedon räätälöitäviä ratkaisuja.
Kasvata asiakasymmärrystä
Asiakasymmärrys kumpuaa laadukasta dataa sisältävästä asiakasrekisteristä. Analysoi nykyasiakkaasi ja rakenna uusia kohderyhmiä rikastetun datan avulla.
Löydä potentiaalisimmat asiakkaat
Säästät myynnin sekä markkinoinnin aikaa laadukkaammilla asiakaslistoilla ja saat parempia tuloksia vähemmällä vaivalla.
Kohdenna kampanjat tehokkaammin
Tunnistat erilaisia kohderyhmiä yrityksellesi ja tiedät, mistä potentiaalisimmat asiakkaasi löytyvät.
Analytiikan avulla parempia tuloksia myynnin ja markkinoinnin tekemiseen.
Kun myynnin ja markkinoinnin kohdentamisessa halutaan onnistua, on tärkeää tunnistaa asiakkaiden erottavia ominaisuuksia. Mitä tarkempia kohderyhmiä luot, sitä paremmin pystyt kohdistamaan viestisi oikein. Segmentointi ja kohderyhmien luonti kannattaa siis aloittaa asiakasanalyysillä, joka sisältää tarpeeksi tietoa, eli dataa asiakkaistasi.
Asiakastiedon tavoitteena on luoda arvoa jokaiselle asiakkaalleen räätälöidysti asiakkaan toiveita kunnioittaen. Kommunikointi ja tarpeiden ymmärtäminen on avain tuloksekkaaseen yhteistyöhön. Kysy, keskustele ja oivalla kanssamme. Se ei sido sinulta rahaa, mutta aikaa vastaan voit saada arvokasta ymmärrystä asiakasdatan mahdollisuuksista.
Haluatko kuulla lisää, miten Asiakastieto voi auttaa yritystäsi hyödyntämään analytiikkaa liiketoiminnassasi? Jätä yhteystietosi, niin asiantuntijamme ottaa yhteyttä sinuun mahdollisimman pian.
Löydä potentiaalisimmat asiakkaat
Oletko miettinyt, missä kanavassa sinun kannattaa lähestyä potentiaalisia asiakkaitasi, minkälaisella viestillä ja keitä he ovat? Kohderyhmän ja potentiaalisten asiakkaiden tunnistaminen on tärkeää, jotta myynti- ja markkinointiponnistelusi kohdentuvat oikeille henkilöille. Asiakastiedon ratkaisuiden ja asiantuntijoiden avulla pystyt analysoimaan nykyistä asiakaskantaasi, löytämään uusia potentiaalisia asiakkaita sekä luomaan erilaisia kohderyhmiä.
Syvennä ymmärrystäsi erilaisista kohderyhmistä
Asiakasanalysoinnin avulla lisäät ymmärrystä asiakkaistasi ja luot tunnistettuja asiakasryhmiä. Esimerkiksi mitkä asiat korostuvat parhaimmissa tai uusimmissa asiakkaissasi, mikä on heille tärkeää tai miten tavoitat heidät parhaiten. Asiakastiedon datarikasteiden avulla pystyt siis syventämään asiakasymmärrystä. Kun ymmärrät asiakkaitasi paremmin, voit keskittyä tarkkaan valittuihin asiakaskohderyhmiin, aktivoida asiakasrekisterisi piilevän potentiaalin ja hyödyntää sitä aidosti yrityksesi myynnin kasvattamiseen.
Kohdenna myynti- ja markkinointikampanjat oikein
Evästeiden rajoittaminen ja niiden mahdollinen häviäminen haastaa mainostajat miettimään markkinoinnin ja myynnin kohdistamista uudella tavalla. Jos mainontaa tehdään kohdistamatta, on se usein kallista ja tehotonta. Rikastetun sekä laadukkaan asiakasdatan ja oikeiden kohderyhmien avulla pystyt kohdistamaan myynti- ja markkinointitoimenpiteesi tehokkaammin oikeisiin kanaviin tavoittaen oikea-aikaisesti sinulle tärkeät ostajat.
Mitä asiakkaamme kertovat meistä?
Kampaamotukku Hairmail selvisi pandemiasta laajentamalla kuluttajamarkkinoille
Hairmail on hyödyntänyt Asiakastiedon palveluita jo 1990-luvulta lähtien. Aluksi tarkistettiin yritysasiakkaiden luottokelpoisuus, minkä merkitystä Hairmailin toimitusjohtaja Asko Toivola edelleen painottaa.
”Vähitellen yhteistyömme syveni asiakassegmentointiin. Meillä on noin 15 000 kampaamoasiakasta, joista haluamme löytää ne kannattavimmat. Asiakastiedon avulla olemme löytäneet näitä Luxury-asiakkaita lisääkin”, Toivola kertoo.
Lue, miten Asiakastieto pystyi auttamaan Hairmailia pandemian keskellä.
Kohderyhmä katoaa taivaan tuuliin, jos asiakkaiden tiedot jäävät päivittämättä
Yritysten pitää päivittää säännöllisesti nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidensa tietoja, sillä muuten kohderyhmä hajoaa pirstaleiksi. IROResearch tarvitsee ajantasaista kuluttajatietoa, jotta yritys löytää oikeat haastateltavat kyselyihin ja tutkimuksiin. Tutkimusyhtiö tarvitsee myös yritystietokantojen raakadataa, jonka avulla se analysoi yritysten toimialoja ja henkilöstömääriä.
"Käytämme Asiakastiedon kohderyhmäpalveluita. Tietojen luotettavuus on meille kaiken a ja o", sanoo tutkimuspäällikkö Mikko Partio.
Lue, miten Asiakastieto on auttanut IROResearchia pitämään asiakastiedot ajantasalla.
Missä on asiakashankinnan punainen lanka? Näin Suomen Yrittäjäturva löysi menestyksen mallin.
Asiakastiedon palvelut tuo tehoa Suomen Yrittäjäturvan asiakashankintaan. Asiakashankinnassa ja asiakkaiden tarpeiden tunnistamisessa keskeisessä roolissa on asiakkaista saatava oikea tieto. Kun selvitystyöt tehdään jo etukäteen, eikä esimerkiksi asiakasta haastattelemalla, säästyy asiakkaan aikaa ja pystytään etukäteen sevittämään riskit ja niiden ajankolhtaisuus juuri sillä hetkellä.
"On tärkeää tietää, millaiseen asiakkaaseen olemme yhteydessä, jotta se ongelma, jonka haluamme ratkaista, on asiakkaalle oikeasti ongelma. Se on pystyttävä lukemaan ennakkotiedoista ja tunnusluvuista", Suomen Yrittäjäturvan toimitusjohtaja Teemu Lillrank kertoo.
Korona teki sähköisestä kiinteistökaupasta uuden normaalin
Vuosi 2020 muutti monet sosiaalisiin kontakteihin perustuvat tavat toimia ja tehdä kauppaa. Enää ei kokoonnuttu suurella joukolla pankin palaverihuoneeseen, vaan mökit, metsätilat ja omakotitalot vaihtoivat omistajaa sähköisesti. SP-Koti Urbaaniet kiinteistönvälitysliikkeen toimitusjohtaja Anna-Maija Kuosmanen kertoo, että aluksi sähköinen kauppaprosessi jännitti, mutta Asiakastiedon avulla uusi toimintatapa opittiin nopeasti.
”Kaikki tiedot löytyvät kätevinä paketteina, jotka ovat mielestäni edullisesti hinnoiteltuja. Koska kiinteistön tietojen on oltava tuoreita, on myös tärkeää, että tietopaketit voi helposti hakea uudelleen silloin, kun ostaja on löytynyt ja varsinainen kaupanteko aloitetaan”, Anna-Maija Kuosmanen huomioi.
Lue, miten Asiakastieto pystyi edesauttamaan SP-Koti Urbaanien kiinteistökaupan sähköistämistä.