Varmista asiakasdatasi laatu
Seuraa ja ylläpidä asiakaskantaasi
Löysitkö itsesi keskeltä CRM sotkua? Tiesitkö, että asiakasrekisterin laadusta on syytä pitää erityisen hyvää huolta.
Ajantasainen asiakasrekisteri
Asiakasymmärrys kumpuaa laadukasta dataa sisältävästä asiakasrekisteristä.
Asiakasdatan oikeellisuus
Säästät myynnin sekä markkinoinnin aikaa laadukkailla asiakaslistoilla, joissa data on myös GDPR turvallista.
Kirkastettu asiakasdata
Asiakkaiden aktiivinen seuranta auttaa hallitsemaan riskejä sekä välttämään luottotappioita.
Yhdessä saamme aikaan parempia tuloksia
Asiakasrekisterisi sisältämän datan käyttökelpoisuus ja oikeellisuus määrittelevät, kuinka hyvin yrityksesi menestyy myynnissä ja markkinoinnissa. Asiakastiedon avulla pystyt päivittämään, valvomaan sekä rikastamaan asiakasrekisterisi sisältöä helposti.
Kommunikointi ja tarpeiden ymmärtäminen on avain tuloksekkaaseen yhteistyöhön. Asiakastiedon tavoitteena on luoda arvoa jokaiselle asiakkaalleen räätälöidysti asiakkaan toiveita kunnioittaen. Kysy, keskustele ja oivalla kanssamme. Se ei sido sinulta rahaa, mutta voit saada arvokasta ymmärrystä asiakasdatan mahdollisuuksista.
Haluatko kuulla lisää, miten Asiakastieto voi auttaa yritystäsi ylläpitämään asiakasdataa ja parantamaan datan laatua? Jätä yhteystietosi, niin asiantuntijamme ottaa yhteyttä sinuun mahdollisimman pian.
Ajantasainen asiakasrekisteri
Yksi potentiaalisimmista yritysten liiketoimintamahdollisuuksista piilee asiakasdatan laadun vaalimisessa. Myynti ja markkinointi voivat maksimoida asiakasrekisteristäsi saatavan hyödyn, kun luotettava data on saatavilla. Kun huolehdit, että asiakasdata on ajan tasalla voit ylläpitää tehokkaasti yhteyttä asiakkaisiisi sekä varmistat, että asiakkuuksien hoito tehdään parhaalla mahdollisella tavalla.
Asiakasdatan oikeellisuus
Oikeaa tietoa sisältävä CRM on toimivan asiakkuudenhallinnan kulmakivi sekä yksi myynnin ja markkinoinnin tärkeimmistä resursseista. Leijonanosa myyjiesi ajasta kuluu tiedon etsimiseen asiakkuudenhallintajärjestelmästäsi ja markkinoinnin automaatioviestit lähtevät järjestelmän asiakasdataan pohjautuen, jolloin datan tulee olla oikeellista sekä GDPR-turvallista. Datan oikeellisuutta voi ylläpitää helposti esimerkiksi integroimalla CRM-järjestelmän Asiakastiedon yritystietokantaan tai käyttämällä kuluttaja-asiakkaiden päivityspalveluita.
Kirkastettu asiakasdata
Ajantasaisen ja oikeellisen asiakasdatan avulla pystyt ymmärtämään asiakkaitasi paremmin sekä reagoimaan nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Asiakkaiden aktiivinen seuranta auttaa hallitsemaan riskejä sekä välttämään luottotappioita. Asiakastiedon palveluiden avulla pystyt valvomaan, analysoimaan ja rikastamaan asiakasdataasi.
Mitä asiakkaamme kertovat meistä?
Kohderyhmä katoaa taivaan tuuliin, jos asiakkaiden tiedot jäävät päivittämättä
Yritysten pitää päivittää säännöllisesti nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidensa tietoja, sillä muuten kohderyhmä hajoaa pirstaleiksi. IROResearch tarvitsee ajantasaista kuluttajatietoa, jotta yritys löytää oikeat haastateltavat kyselyihin ja tutkimuksiin. Tutkimusyhtiö tarvitsee myös yritystietokantojen raakadataa, jonka avulla se analysoi yritysten toimialoja ja henkilöstömääriä.
"Käytämme Asiakastiedon kohderyhmäpalveluita. Tietojen luotettavuus on meille kaiken a ja o", sanoo tutkimuspäällikkö Mikko Partio.
Lue, miten Asiakastieto on auttanut IROResearchia pitämään asiakastiedot ajantasalla.
Missä on asiakashankinnan punainen lanka? Näin Suomen Yrittäjäturva löysi menestyksen mallin.
Asiakastiedon palvelut tuo tehoa Suomen Yrittäjäturvan asiakashankintaan. Asiakashankinnassa ja asiakkaiden tarpeiden tunnistamisessa keskeisessä roolissa on asiakkaista saatava oikea tieto. Kun selvitystyöt tehdään jo etukäteen, eikä esimerkiksi asiakasta haastattelemalla, säästyy asiakkaan aikaa ja pystytään etukäteen sevittämään riskit ja niiden ajankolhtaisuus juuri sillä hetkellä.
"On tärkeää tietää, millaiseen asiakkaaseen olemme yhteydessä, jotta se ongelma, jonka haluamme ratkaista, on asiakkaalle oikeasti ongelma. Se on pystyttävä lukemaan ennakkotiedoista ja tunnusluvuista", Suomen Yrittäjäturvan toimitusjohtaja Teemu Lillrank kertoo.
Luotollinen B2B-sopimus syntyy turvallisesti 10 minuutissa
Uuden yritysasiakkaan sopimusprosessi kesti ennen jopa puolitoista viikkoa, mutta nyt Scandic Hotels Oy voi toivottaa asiakkaan tervetulleeksi vain 10 minuutissa. Tässä ajassa asiakas on täyttänyt hakemuksen, saanut luottopäätöksen ja allekirjoittanut sopimuksen sähköisesti.
”Meille sopimuspalvelu tarjoaa kaiken, mitä yritysasiakkaiden kanssa solmittaviin sopimuksiin tarvitsemme. Tämä tehostaa työtämme, auttaa asiakaspalvelussa ja vapauttaa aikaa muihin tehtäviin. Näemme koko ajan, missä vaiheessa sopimuksen tekeminen on. Prosessi on entistä ekologisempi, koska paperia ei tarvita enää ollenkaan”, kertoo kirjanpitäjä Liisa Karvonen Scandic Hotels Oy:n taloushallinnosta.
Lue, miten Asiakastieto pystyi auttamaan Scandic Hotels Oy:ta parantamaan asiakaskokemusta.
Kampaamotukku Hairmail selvisi pandemiasta laajentamalla kuluttajamarkkinoille
Hairmail on hyödyntänyt Asiakastiedon palveluita jo 1990-luvulta lähtien. Aluksi tarkistettiin yritysasiakkaiden luottokelpoisuus, minkä merkitystä Hairmailin toimitusjohtaja Asko Toivola edelleen painottaa.
”Vähitellen yhteistyömme syveni asiakassegmentointiin. Meillä on noin 15 000 kampaamoasiakasta, joista haluamme löytää ne kannattavimmat. Asiakastiedon avulla olemme löytäneet näitä Luxury-asiakkaita lisääkin”, Toivola kertoo.
Lue, miten Asiakastieto pystyi auttamaan Hairmailia pandemian keskellä.