Varmista asiakasdatasi laatu
Seuraa ja ylläpidä asiakaskantaasi
Löysitkö itsesi keskeltä CRM sotkua? Asiakasrekisterin laadusta on syytä pitää erityisen hyvää huolta.
Ajantasainen asiakasrekisteri
Asiakasymmärrys kumpuaa laadukasta dataa sisältävästä asiakasrekisteristä.
Asiakasdatan oikeellisuus
Säästät myynnin ja markkinoinnin aikaa laadukkailla asiakaslistoilla, joissa data on myös GDPR-turvallista.
Kirkastettu asiakasdata
Asiakkaiden aktiivinen seuranta auttaa hallitsemaan riskejä sekä välttämään luottotappioita.
Yhdessä saamme aikaan parempia tuloksia
Asiakasrekisterisi sisältämän datan käyttökelpoisuus ja oikeellisuus määrittelevät, kuinka hyvin yrityksesi menestyy myynnissä ja markkinoinnissa. Asiakastiedon avulla pystyt päivittämään, valvomaan sekä rikastamaan asiakasrekisterisi sisältöä helposti.
Kommunikointi ja tarpeiden ymmärtäminen on avain tuloksekkaaseen yhteistyöhön. Asiakastiedon tavoitteena on luoda arvoa jokaiselle asiakkaalleen räätälöidysti asiakkaan toiveita kunnioittaen. Kysy, keskustele ja oivalla kanssamme. Se ei sido sinulta rahaa, mutta voit saada arvokasta ymmärrystä asiakasdatan mahdollisuuksista.
Haluatko kuulla lisää, miten Asiakastieto voi auttaa yritystäsi ylläpitämään asiakasdataa ja parantamaan datan laatua? Jätä yhteystietosi, niin asiantuntijamme ottaa yhteyttä sinuun mahdollisimman pian.

Ajantasainen asiakasrekisteri
Yksi potentiaalisimmasta kasvumahdollisuudestasi piilee asiakasdatan laadussa ja ajantasaisuudessa. Huolehtimalla tarpeenmukaisesta asiakasdatasta myynti ja markkinointi maksimoivat asiakasrekisteristä saatavan hyödyn. Näin ylläpidät tehokkaasti yhteyttä oikeanlaisiin asiakkaisiin ja varmistat, että asiakkuuksien hallinta hoidetaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Asiakasdatan oikeellisuus
Oikeaa tietoa sisältävä CRM on toimivan asiakkuudenhallinnan kulmakivi ja yksi yrityksen tärkeimmistä resursseista. Datan on oltava oikeellista ja GDPR:n mukaista, sillä iso osa myyjien ajasta kuluu tiedon etsimiseen asiakkuudenhallintajärjestelmästä. Myös markkinoinnin automaatioviestit perustuvat järjestelmän asiakasdataan. Datan oikeellisuutta voi ylläpitää helposti esimerkiksi integroimalla CRM-järjestelmä Asiakastiedon yritystietokantaan tai hyödyntämällä kuluttaja-asiakkaiden päivityspalveluita.

Kirkastettu asiakasdata
Ajantasaisen ja oikean asiakasdatan avulla ymmärrät asiakkaitasi paremmin sekä reagoit nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Asiakkaiden aktiivinen seuranta auttaa hallitsemaan riskejä ja välttämään luottotappioita. Asiakastiedon palveluiden avulla pystyt valvomaan, analysoimaan ja rikastamaan asiakasdataasi.
Mitä asiakkaamme kertovat meistä?

Kohderyhmä katoaa taivaan tuuliin, jos asiakkaiden tiedot jäävät päivittämättä
Yritysten pitää päivittää säännöllisesti nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidensa tietoja, sillä muuten kohderyhmä hajoaa pirstaleiksi. Iro Research tarvitsee ajantasaista kuluttajatietoa, jotta yritys löytää oikeat haastateltavat kyselyihin ja tutkimuksiin. Tutkimusyhtiö tarvitsee myös yritystietokantojen raakadataa, jonka avulla se analysoi yritysten toimialoja ja henkilöstömääriä.
"Käytämme Asiakastiedon kohderyhmäpalveluita. Tietojen luotettavuus on meille kaiken a ja o", sanoo tuotantojohtaja Mikko Partio.
Lue, miten Asiakastieto on auttanut Iro Researcha pitämään asiakastiedot ajantasalla.

Luotollinen B2B-sopimus syntyy turvallisesti 10 minuutissa
Uuden yritysasiakkaan sopimusprosessi kesti ennen jopa puolitoista viikkoa, mutta nyt Scandic Hotels Oy voi toivottaa asiakkaan tervetulleeksi vain 10 minuutissa. Tässä ajassa asiakas on täyttänyt hakemuksen, saanut luottopäätöksen ja allekirjoittanut sopimuksen sähköisesti.
”Meille sopimuspalvelu tarjoaa kaiken, mitä yritysasiakkaiden kanssa solmittaviin sopimuksiin tarvitsemme. Tämä tehostaa työtämme, auttaa asiakaspalvelussa ja vapauttaa aikaa muihin tehtäviin. Näemme koko ajan, missä vaiheessa sopimuksen tekeminen on. Prosessi on entistä ekologisempi, koska paperia ei tarvita enää ollenkaan”, kertoo kirjanpitäjä Liisa Karvonen Scandic Hotels Oy:n taloushallinnosta.
Lue, miten Asiakastieto pystyi auttamaan Scandic Hotels Oy:ta parantamaan asiakaskokemusta.

Kampaamotukku Hairmail selvisi pandemiasta laajentamalla kuluttajamarkkinoille
Hairmail on hyödyntänyt Asiakastiedon palveluita jo 1990-luvulta lähtien. Aluksi tarkistettiin yritysasiakkaiden luottokelpoisuus, minkä merkitystä Hairmailin toimitusjohtaja Asko Toivola edelleen painottaa.
”Vähitellen yhteistyömme syveni asiakassegmentointiin. Meillä on noin 15 000 kampaamoasiakasta, joista haluamme löytää ne kannattavimmat. Asiakastiedon avulla olemme löytäneet näitä Luxury-asiakkaita lisääkin”, Toivola kertoo.
Lue, miten Asiakastieto pystyi auttamaan Hairmailia pandemian keskellä.