Tarkat kohderyhmät

Kuinka tavoittaa potentiaaliset asiakkaat? Tämä yksinkertainen kysymys aiheuttaa toistuvaa päänraapimista yritysten myynti- ja markkinointitiimeissä. Ja kun kysymykseen lisätään vaatimukset tarkkuudesta ja kustannustehokkuudesta, on syytä kääntyä Asiakastiedon puoleen. Me autamme yrityksesi myyntiä ja markkinointia tunnistamaan ja löytämään juuri ne asiakkaat, jotka ovat liiketoiminnallenne tärkeitä.


Suoramainonta ja online-kampanjointi ovat tehokkaimmillaan, kun kohderyhmä on tarkkaan valittu

Kaikki markkinointia tekevät eivät tule ajatelleeksi, että itse markkinointiviestiä tärkeämpääkin on luoda relevantti kohderyhmä, jolle vasta sitten muotoillaan huolellisesti räätälöity viesti. Tämä pätee niin suoramarkkinoinnin kuin online-mainonnankin suunnittelussa. Anna Asiakastiedon luoda tarkat kohderyhmät yrityksellesi ja vapauta tiimiesi aikaa muuhun työhön.

Etsimme yrityksellesi potentiaalisia asiakkaita koko Suomen kuluttajajoukosta ja tuotamme niiden pohjalta valmiit kohderyhmät osoitteelliseen suoramainontaan, puhelinmyyntiin, sähköiseen suoramarkkinointiin sekä Facebook-kampanjoihin. Vaihtoehtoisesti opastamme yrityksesi myyntiä ja markkinointia hyödyntämään kehittämiämme monipuolisia työkaluja kohderyhmän määrittelyssä.

Kohderyhmäpoiminnat

Teemme kohderyhmäpoiminnat joko kertaluontoisena tai jatkuvana prosessina tarpeesi mukaan. Asiakasrekisterien kohdistuksemme perustuvat väestötietojärjestelmän viranomaisrekisteriin ja ajoneuvoliikennetietokantaan. Poistamme maksuhäiriöriskille alttiit kuluttajat kohderyhmistä kaikissa tapauksissa. Poiminnan perusteena käytetään muun muassa seuraavia kriteereitä:

  • Ikä ja sukupuoli
  • Alue
  • Talotyyppi (omakotitalo, kerrostalo, rivitalo, paritalo)
  • Arvio talon rakennusvuodesta
  • Mosaic-kuluttajaluokitus
  • Asunnon omistussuhde -ennuste
  • Maksuhäiriöennust

Poiminnoista poistetaan aina markkinointikiellon antaneet kuluttajat sekä halutessasi nykyiset asiakkaasi.

Offline-datan hyödyntäminen markkinoinnin kohderyhmissä

Etsimme yrityksellesi potentiaalisinta yleisöä kloonaamalla nykyasiakkaidesi ominaisuudet kohderyhmiksi eri markkinointikanaviin kehittämämme potentiaalipisteytyksen avulla. Yrityksesi oman datan lisäksi käytämme yli seitsemääkymmentä ulkoisen tiedon taustamuuttujaa, joista pisteytykseen valikoituvat potentiaalin kannalta selittävimmät muuttujat. Tällöin yrityksesi myynti ja markkinointi voivat käyttää hyväkseen offline-datalla rikastettuja kohderyhmiä, jotka eivät perustu rajoitettuun dataan, kuten pelkkiin demografiatietoihin.

Potentiaalipisteytyksen tarjoaman datan avulla yrityksesi myynti- ja markkinointitiimit voivat tehdä työnsä mahdollisimman tehokkaasti tavoittamalla aidosti tuotteistasi tai palveluistasi kiinnostuneet kuluttajat.

Asiakastiedon rikastamat kohderyhmät parantavat yrityksesi Facebook-mainonnan tarkkuutta

Facebookissa erittäin tarkkojen kohderyhmien luominen onnistuu helpoiten lataamalla valmis asiakaslista mukautetuksi kohderyhmäksi. Monet yritykset hyödyntävätkin tätä mahdollisuutta tuomalla CRM-dataansa mainonnan kohderyhmien perustaksi. Toteutus jää kuitenkin puolitiehen, sillä rikastamaton CRM-data ei yksin riitä potentiaalisimman kohdeyleisön luomiseksi. 

Kun yrityksesi käyttää Asiakastiedon rikastamaa kohderyhmädataa Facebook-yleisöjen perustana, tavoitat aidosti yrityksesi tuotteista ja palveluista kiinnostuneet kuluttajat kustannustehokkaasti. Rikastamme markkinoinnin kohderyhmät Facebookin ulkopuolisella offline-datalla sekä monipuolisilla demografisilla ja sosioekonomisilla tiedoilla. Lisäksi autamme yritystäsi tekemään fiksumpia päätöksiä asiakkaiden segmentoinnissa.

Kuluttajamarkkinoinnin palvelut etusivulle

  • Anna Asiakastiedon luoda tarkat kohderyhmät yrityksellesi ja vapauta tiimiesi aikaa muuhun työhön
  • Etsimme yrityksellesi potentiaalisia asiakkaita koko Suomen kuluttajajoukosta
  • Poistamme maksuhäiriöriskille alttiit ja markkinointikiellon antaneet kuluttajat kohderyhmistä kaikissa tapauksissa
  • Käytössämme on yli 70 ulkoisen tiedon taustamuuttujaa
  • Asiakastiedon rikastamat kohderyhmät parantavat yrityksesi Facebook-mainonnan tarkkuutta

Pyydä lisätietoa asiantuntijoiltamme