Palvelupaketit

Helpota yrityksesi riskienhallintaa


Kun yrityksesi solmii säännöllisesti sopimuksia tai myy laskulla, kannattaa hankkia Asiakastiedon palvelupaketti. Palvelu sisältää riskienhallinnan eri tilanteisiin rakennettuja raportteja, joiden avulla selvität nopeasti asiakkaan tai kumppanin oleelliset taustatiedot. Palvelupaketti on tarkoitettu aloittelevista aina keskikokoisiin yrityksiin, joiden tarkastustarve kuukausittain on maltillinen.

Tilaa yrityksellesi sopiva palvelupaketti

Palvelupaketti alk. 49 €/kk, johon sisältyy 20 raporttia sekä Critical Alerts! -valvontapalvelu. Sopimus on voimassa kolme (3) kuukautta, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.

Micro paketti 49 €/kk

Sisältää 20 kyselyä kuukaudessa.

Small paketti 99 €/kk

Sisältää 40 kyselyä kuukaudessa.

Compact paketti 149 €/kk

Sisältää 60 kyselyä kuukaudessa.

Palvelupakettien raportit apuna liiketoimintasi tärkeissä tilanteissa

Selvitä yrityksen taloudellinen tilanne ennen laskulla myyntiä

Myydessäsi laskulla on tärkeää varmistaa, että asiakas pystyy maksamaan laskun. Tämän raportin avulla saat kattavan kuvan asiakkaan tilanteesta ja suosituksen laskulla myymisestä (liikennevalot). Raportti sisältää:

•    Luottopäätössuositus
•    Riskimittariluokka
•    Maksuhäiriöt ja toimialatiedot
•    Perintätiedot
•    Vastuuhenkilöt
•    Vastuuhenkilön sidokset
•    OVT-tunnus (sähköiset laskutusosoitteet)
•    Konsernirakenne
•    Nimenkirjoittajat
•    Nimenkirjoituslauseke
•    Kyselytiedot
•    Tunnuslukugrafiikkaa

Siirry ostamaan 

Katso malliraportti

Selvitä luottolimiitin korotuksen taustat

Kun asiakas haluaa korottaa luottolimiittiä, johtuu se yleisimmin kahdesta syystä: joko yrityksen liiketoiminta kasvaa terveesti, tai kukaan muu ei enää myy heille tavaraa. Tähän syynä voi olla maksamattomat laskut. Tarkistamattomat luottolimiitin korotukset voivat aiheuttaa itsellesi mittavia luottotappioita. Siksi syyt on aina tärkeää selvittää ja tämä raportti antaa siihen kaikki tarvittavat tiedot.

•    Riskimittari
•    Kasvumittari
•    Maksuhäiriöt ja toimialatiedot
•    Perintätiedot
•    Vastuuhenkilöt
•    Vastuuhenkilön sidokset ESG-tiedoin
•    Kyselytiedot

Siirry ostamaan 

Katso malliraportti

Asiakkaan maksut myöhässä? Selvitä onko asiakkaalla laajempiakin ongelmia

Kun asiakas ei maksa laskujaan ajoissa, on tärkeää selvittää kuinka laajoja asiakkaan ongelmat ovat. Maksaako yritys teille huonommin vai paremmin kuin muille? Tällä raportilla kiinnitetään huomiota mm. maksuviiveisiin ja perintätietoihin, jotka ovat varhaisia varoittajia ongelmista. Raportti pitää sisällään seuraavat tiedot:

•    Riskimittari
•    Perintämittari
•    Maksuhäiriöt ja toimialatiedot
•    Perintätiedot
•    Vastuuhenkilöt
•    Vastuuhenkilön sidokset
•    Tunnusluvut
•    Tilinpäätöstulkki
•    Kyselytiedot

Siirry ostamaan 

Katso malliraportti

Asiakkaan tuomiot tai seurausmaksut voi tahria myös yrityksesi imagon

Alihankkijan, toimittajan tai kumppanin luottokelpoisuus pitää tarkistaa, mutta on myös tärkeää varmistaa ettei yhteistyöstä koidu mainehaittaa. ESG-vastuullisuustiedot yhdistettynä luottotietoihin antaa parhaan käsityksen yrityksestä. Raportti pitää sisällään seuraavat tiedot:

•    Riskimittari
•    Kasvumittari
•    Maksuhäiriöt ja –tapa, toimialatiedot
•    Perintätiedot
•    Vastuuhenkilöt 
•    Vastuuhenkilön sidokset ESG-tiedoin
•    ESG-tarkistus
•    Tuomiot ja seuraamusmaksut
•    Nimenkirjoittajat
•    Nimenkirjoituslauseke
•    Kyselytiedot

Siirry ostamaan 

Katso malliraportti

Palvelu hälyttää automaattisesti, kun valvonnassa olevan asiakkaan luottotappion uhka on korkea

Critical Alerts! -valvontapalvelu hälyttää automaattisesti, kun luottotappion uhka on korkea. Se mahdollistaa jopa 2 000 asiakkaan automatisoidun seurannan maksuhäiriöistä ja luottoluokitusten muutoksista. 

Näet palvelusta veloituksetta, mitä aihetta hälytys koskee: uusi maksuhäiriö, luottoluokituksen romahdus kahteen riskisimpään luokkaan tai alemmasta luottoluokasta toipuminen.

Palvelu sisältyy Micro-, Small-ja Compact -sopimuksiin, eikä siinä ole erillistä kuukausimaksua.

Siirry ostamaan 

Valmiit raportit yrityksesi keskeisiin käyttötarpeisiin

Minimoi yrityksesi luottotappiot palvelupakettien avulla

Asiakastiedon palvelupaketit on tarkoitettu yksinkertaistamaan yritysten riskienhallintaa aina aloittelevista yrityksistä keskikokoisiin yhtiöihin. Uusien asiakkaiden luottotiedot pitää aina tarkistaa. Se on varmin keino välttyä luottotappiolta. Ymmärrämme että kaikki eivät voi olla luottotietoalan asiantuntijoita, ja siksi olemme rakentaneet valmiit raportit pienten ja keskikokoisten yritysten keskeisiin käyttötarpeisiin. Tuomme asiantuntijoiden parhaat käytännöt näin kaikille asiakkaillemme!

Tutustu lisää sisältöihin ja valitse yrityksellesi parhaiten sopiva palvelupaketti verkkokaupastamme. Minimoidaan yhdessä liiketoimintasi riskejä!

Critical Alerts! -valvontapalvelu sisältyy maksutta kaikkiin palvelupaketteihin

Critical Alerts! -valvontapalvelu hälyttää automaattisesti, kun valvonnassa olevan asiakkaan luottotappion uhka on korkea. Saat hälytyksen, kun asiakkaallesi rekisteröidään uusi maksuhäiriö, luottoluokitus tipahtaa kahteen riskisimpään luokkaan tai yrityksen luottoluokitus nousee kahdesta heikoimmasta luokasta. Reagoimalla nopeasti asiakkaan heikentyneeseen tilanteeseen voit välttää tai rajoittaa luottotappioiden määrää.

Entistä parempi käyttöliittymä

Uudistimme palvelupaketteja keräämämme asiakaspalautteen perusteella. Palautteista selvisi, että suuri osa käyttäjistä hyödyntää palveluita riskienhallintaan ja yritysten taustojen selvittämiseen, joten keskityimme uudistetuissa palvelupaketeissa entistä enemmän siihen. Selkeytimme käyttöliittymää ja helpotimme oikean raportin valintaa nimeämällä ne käyttötarkoituksen mukaan.

Älä heitä saataviasi hukkaan!

Tekemämme asiakaskyselyn perusteella suuri osa yrityksistä ei tarkista asiakkaan luottotietoja joka kerta ennen sopimuksen tekemistä tai laskulla myymistä. Yritysten maksuhäiriöt ovat lisääntyneet erittäin paljon. Vuoden 2023 tammi-kesäkuussa yrityksille rekisteröitiin yli
167 000 maksuhäiriömerkintää, joka on yli viidenneksen enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Tietojen tarkistamisen tärkeys korostuu nyt entisestään, joten minimoi riskit tarkistamalla uuden asiakkaan tiedot!

Siirry tilaamaan