Päätöksenteon tehostaminen ja automatisointi
Automatisoi päätöksenteko ja valvonta
Tiedätkö, kuinka paljon resursseja manuaalinen asiakaskannan valvonta ja sopimusten solmiminen yritykseltäsi sitoo? Hidas prosessi karkottaa asiakkaat kilpailijoiden luo ja manuaalikäsittelyssä sopimuksia syntyy eri kriteerein.
Luotettavien päätösten tehostaminen ja automatisointi
Hallitse riskejä ja yhdenmukaista asiakasprosessejasi.Asiakaspolulla on useita vaiheita, joita automatisoimalla voit tehostaa liiketoimintaasi. Asiakastiedon avulla voit automatisoida asiakaspolun eri vaiheiden taustaselvitykset, joka vapauttaa aikaasi liiketoimintasi kehittämiseen. Lisäksi voit valvoa nykyistä asiakaskantaasi, jolloin osaat reagoida nopeasti, jos tiedoissa tapahtuu merkittäviä muutoksia. Automatisoimalla päätöksenteon eri vaiheita nostat asiakastyytyväisyyttäsi, sillä myös sopimuksentekoprosessi nopeutuu.
Automatisoi riskienhallintaasi
Automatisoi asiakaspolun eri vaiheiden taustaselvitykset ja vapauta aikaasi liiketoimintasi kehittämiseen.
Yhdenmukaista asiakasprosesseja
Saat yhdenmukaisuutta ja luotettavuutta uusien asiakassopimusten solmimiseen automatisoimalla prosessit.
Takaa oikeat allekirjoittajat sopimuksissa
Selvitä nopeasti, kuka tai ketkä yrityksestä pitää kutsua allekirjoittamaan sopimusta.
Haluatko kuulla lisää, miten voisit tehostaa asiakasprosessejasi?
Asiakastiedon tavoitteena on luoda arvoa jokaiselle asiakkaalleen räätälöidysti asiakkaan toiveita kunnioittaen. Kommunikointi ja tarpeiden ymmärtäminen on avain tuloksekkaaseen yhteistyöhön. Kysy, keskustele ja oivalla kanssamme. Se ei sido sinulta rahaa, mutta aikaa vastaan voit saada arvokasta ymmärrystä päätöksenteon automatisoinnin eri vaiheista ja mahdollisuuksista.
Haluatko kuulla lisää, miten Asiakastieto voi auttaa yritystäsi hyödyntämään päätöksenteon automatisointia liiketoiminnassasi? Jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme käy kanssasi läpi juuri sinun yrityksellesi sopivat ratkaisut.
Päätöksenteon automatisointi
Päätöksenteon automatisointi kattaa asiakaspolun eri vaiheet, ja vapauttaa omaa aikaasi liiketoimintasi kehittämiseen. Asiakastiedon avulla voit selvittää automaattisesti sopimusten tekemisen kannalta tärkeät taustatiedot, mitata asiakkuuteen liittyvän luottoriskin ja yhtenäistää yrityksesi päätöksentekoprosesseja. Tärkeä osa asiakkuuksien hallintaa on myös valvonta, joka mahdollistaa nopean reagoinnin asiakkaan tiedoissa tapahtuviin muutoksiin.
Asiakasprosessin nopeuttaminen
Yksi tärkeimmistä asiakaspolun vaiheista on sujuva sopimuksen tekeminen. Jos sopimuksen hyväksyminen ja allekirjoitusten kerääminen kestää liian kauan, saatat menettää asiakkuuden. Avullamme nopeutat ja sujuvoitat asiakkuuden avausprosessia ja varmistat, että kaikki oleelliset taustatiedot on huomioitu ennen sopimuksen solmimista. Samalla minimoit inhimillisten virheiden mahdollisuuden ja saavutat kustannussäästöjä suoraviivaistamalla prosesseja.
Kenellä on oikeus allekirjoittaa sopimuksia yrityksen nimissä?
Yrityksen tarjoama asiakaskokemus on noussut yhä tärkeämmäksi kilpailutekijäksi ja sujuva sopimusten allekirjoittaminen on oleellinen osa sitä. Sopimuksia yritysten kanssa solmiessa, muista aina varmistaa, että allekirjoittavalla henkilöllä on nimenkirjoitusoikeus. Palveluillamme selvität nopeasti, kuka yrityksestä pitää kutsua allekirjoittamaan sopimusta, tai pitääkö allekirjoittajia olla useampia. Asiakastiedon avulla varmistat tietoturvallisesti, että yrityksesi tekemät sopimukset ovat nimenkirjoitusoikeudellisesti päteviä.
Mitä asiakkaamme kertovat meistä?
Asiakastieto auttaa Alisa Pankkia reagoimaan muutoksiin asiakkaidensa taloudessa
Asiakastieto auttaa Alisa Pankkia tietämään koko ajan, millainen maksukyky sen laskurahoitusasiakkailla on. Valvontapalvelu seuraa jatkuvasti juuri niitä tietoja, joissa tapahtuvat muutokset ovat kullekin käyttäjälle tärkeimpiä. Jos tiedot muuttuvat, palvelu lähettää näistä ilmoitukset heti. Näin palvelun käyttäjälle jää enemmän aikaa ennakoida hankalia tilanteita ja suojautua luottotappioilta.
”Valvontapalvelu on meille näppärä työkalu muun luotonvalvonnan ja yhteydenpidon kylkeen, jotta tiedämme jatkuvasti, mitä laskurahoitusta käyttäville asiakkaillemme kuuluu ja voimme reagoida nopeasti muuttuneisiin tilanteisiin. Lisäksi ilmoitusten automaattisuus säästää tiimimme aikaa korvaamalla manuaalisen seurannan.”
Lue lisää miten Asiakastieto auttaa Alisa Pankkia reagoimaan muutoksiin.
Luotollinen B2B-sopimus syntyy turvallisesti 10 minuutissa
Uuden yritysasiakkaan sopimusprosessi kesti ennen jopa puolitoista viikkoa, mutta nyt Scandic Hotels Oy voi toivottaa asiakkaan tervetulleeksi vain 10 minuutissa. Tässä ajassa asiakas on täyttänyt hakemuksen, saanut luottopäätöksen ja allekirjoittanut sopimuksen sähköisesti.
”Meille sopimuspalvelu tarjoaa kaiken, mitä yritysasiakkaiden kanssa solmittaviin sopimuksiin tarvitsemme. Tämä tehostaa työtämme, auttaa asiakaspalvelussa ja vapauttaa aikaa muihin tehtäviin. Näemme koko ajan, missä vaiheessa sopimuksen tekeminen on. Prosessi on entistä ekologisempi, koska paperia ei tarvita enää ollenkaan”, kertoo kirjanpitäjä Liisa Karvonen Scandic Hotels Oy:n taloushallinnosta.
Lue, miten Asiakastieto pystyi auttamaan Scandic Hotels Oy:ta parantamaan asiakaskokemusta.
Asiakastiedon automaattinen luottopäätös täydentää Ropo Capitalin laskun elinkaaripalvelun.
Prosessi luottoriskien arviointiin kannattaa automatisoida, kun luottopäätökset ja laskutus toistuvat periaatteessa samanlaisina. Asiakastiedolla on pitkä kokemus päätösmallien tekemisestä ja päätöksenteon automatisoinnista. Tämä kokemus ja osaaminen ovat nyt myös Ropo Capitalin palveluja hyödyntävien yritysten käytössä.
”Luottoriskiä voi tehokkaasti pienentää panostamalla luotonhallintaan ja asiakasvalintaan. Asiakastieto on meille arvokas kumppani, jonka avulla tuomme vakioidut luottopäätösmallit osaksi asiakkaidemme laskutusprosessia”, kertoo Ropo Capitalin kaupallinen johtaja Sami Levy.
Lue, miten Asiakastiedon palvelut toimii osanaRopo Capitalin laskun elinkaaripalveluita.