Tietojesi suojaksi
Luottotietosi
Toisen henkilön luottotiedot
Credit information products
Kreditupplysningsprodukter
Tietoa
Tuki
Tuotteet ja palvelut
Asiakaspalvelu ja tuki
Vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin saat myös Omatieto Botilta
Olen saanut Asiakastiedolta kirjeen, jossa kerrotaan maksuhäiriön rekisteröinnistä. Mitä tämä tarkoittaa? Mitä maksuhäiriömerkinnän saaminen tarkoittaa ja mitä vaikutuksia sillä on? Miten voin tarkastaa omat maksuhäiriömerkintäni ja luottotietoni?
Sain laskun tuotteesta, jota en ole tilannut. Miten toimin? Epäilen, että henkilötietojani käytetään väärin. Miten minun tulee toimia? Jos havaitsen identiteettivarkauden, mitä minun tulee tehdä aivan ensimmäisenä?
Mitä tarkoittavat deep web ja dark net, ja mitä tietoa niissä voi liikkua minusta? Miten Onlinevahti toimii? Mitä teen, jos saan hälytyksen Onlinevahdilta?
Mikä on oma luottokielto? Miten oma luottokielto asetetaan ja kauan se on voimassa? Kuinka kauan oma luottokielto on luottotietorekisterissä?
Miten saan ostamani raportin/palvelun käyttööni? Millä maksutavoilla voin maksaa? Miten saan kuitin ostoksestani?
Mitkä seikat vaikuttavat luottoluokkaani? Mitä luokat A+, A ja A- tarkoittavat? Miten yritysyhteydet vaikuttavat luottoluokkaani?
Milloin on sallittua kysyä toisen henkilön luottotietoja? Miten käsitellään toisen henkilön luottotietoja? Miten luottotietojen käytöstä tulee informoida?