Suunnitellut huoltoikkunat

Täältä löydät tietoa suunnitelluista huolloista Asiakastiedon järjestelmissä.

Varmistaaksemme järjestelmien vakaan toiminnan, paremman käytettävyyden ja turvallisuuden sekä riittävän kapasiteetin, kehitämme ja ylläpidämme tietojärjestelmiämme jatkuvasti.

Huoltoikkunat

Tiettyjen teknisten toimenpiteiden toteuttamiseksi järjestelmiä on mahdollisesti tarpeen sulkea lyhyiksi ajoiksi, joko osittain tai kokonaan ja tästä aiheutuu katkoja palveluissa. Olemme tietoisia, että tämä saattaa aiheuttaa asiakkaillemme häiriöitä. On hyvä pitää mielessä, että ilmoitetut ajat ovat maksimikatkosaikoja. Tavoitteena on aina pitää varsinainen palvelukatkos mahdollisimman lyhyenä ja ajoittaa katkot niin että niistä on mahdollisimman vähän häiriötä asiakkaille.

Säännölliset suunnitellut huoltoikkunat 2025 ovat seuraavat:

1. Kvartaalittaiset tuotantoonottoikkunat, sunnuntai 23:00 - maanantai 6:00:
Katkoja odotettavissa palveluissa joita, otetaan tuotantoon (uusia tai uusia versioita nykyisistä palveluista) listattuna erikseen allaolevassa listassa.

2. Kuukausittaiset käyttöjärjestelmäpäivitysikkunat, sunnuntai 18:00-21:00 (Q2 loppuun asti), sunnuntai 00:30-06:00 (Q3:sta eteenpäin):
Katkoja ei pitäisi aiheutua. Tarvittaessa päivitettyjä palveluita uudelleenkäynnistetään maanantaiaamun huoltoikkunassa. Listataaan allaolevassa taulukossa.

3. Tietokannan viikottainen huoltoikkuna, maanantai 5:00-7:00:
Paitsi rauhoitusaikoina (Black Fridayn ja Joulun ympärillä)- Ajoittain katkoja odotettavissa, ei listata erikseen.

4. Kvartaalittaiset järjestelmähuoltoikkunat lauantai 18:00 - sunnuntai 12:00:
Lyhyitä katkoja. Jos tiedossa on pidempi katko ikkunan aikana, siitä tiedotetaan asiakkaille erikseen. Ikkunat listattuna erikseen allaolevassa listassa.

Muista suunnitelluista ja suunnittelemattomista sekä edellä mainittuja pidemmistä katkoista ilmoitetaan erillisillä häiriöjakelulistoilla. Voit lisätä yhteystietosi häiriöjakelulistalle yhteyshenkilösi tai sopimusasiakkaan käyttöliittymässä olevien linkkien kautta.

Huoltoikkunat

Kuukausi Viikko PVM Alkuaika Loppuaika Huoltoikkunan tyyppi
Tammikuu 3 19.1.2025 18:00 21:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
Helmikuu 8 16.2.2025 18:00 21:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
Maaliskuu 11 10.3.2025 00:00 06:00 Kvartaalittainen tuotantoonottoikkuna
  11 16.3.2025 18:00 21:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
  13 29.3.-30.3.2025 18:00 12:00 Kvartaalittainen järjestelmähuoltoikkuna
Huhtikuu 16 20.4.2025 18:00 21:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
  17 26.4.-27.4.2025 18:00 12:00 Kvartaalittainen järjestelmähuoltoikkuna
Toukokuu 21 25.5.2025 18:00 21:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
Kesäkuu 24 9.6.2025 00:00 06:00 Kvartaalittainen tuotantoonottoikkuna
  25 15.6.2025 00:30 06:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
Heinäkuu 30 20.7.2025 00:30 06:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
Elokuu 34 24.8.2025 00:30 06:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
  35 30.8.-31.8.2025 18:00 12:00 Kvartaalittainen järjestelmähuoltoikkuna
Syyskuu 37 8.9.2025 00:00 06:00 Kvartaalittainen tuotantoonottoikkuna
  38 21.9.2025 00:30 06:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
Lokakuu 43 26.10.2025 00:30 06:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
Marraskuu 46 16.11.2025 00:30 06:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys
  47 22.11.-23.11.2025 18:00 12:00 Kvartaalittainen järjestelmähuoltoikkuna
Joulukuu 50 8.12.2025 00:00 06:00 Kvartaalittainen tuotantoonottoikkuna
  50 14.12.2025 00:30 06:00 Kuukausittainen käyttöjärjestelmäpäivitys