Asiakastieto Media

Voice of the Customer -teemaviikko syvensi asiakasymmärrystämme

26.09.2024

Voice of the Customer -teemaviikko syvensi asiakasymmärrystämme

Meillä Asiakastiedolla asiakaslähtöisyys eli asiakkaiden tarpeiden asettaminen kaiken toiminnan lähtökohdaksi on osa kulttuuriamme. Se luo pohjan koko toiminnalle. Vuosittainen Voice of the Customer -tapahtumaviikko on yksi keskeinen tapa ylläpitää ja parantaa asiakasymmärrystä ja muistuttaa koko organisaatiota asiakaskeskeisestä ajattelusta.

Asiakaslähtöinen kulttuuri on olennaista menestyksen kannalta ja pohja jokaiselle päätöksellemme. Asiakastarpeiden priorisointimme on rakennettu keskeisten teemojen ympärille. Ne varmistavat asiakaskokemuksen (CX) pysymisen etusijalla:

  • Johtajuuden sitoutuminen: Johtajamme “tekevät kuten opettavat” eli varmistavat, että asiakkaat pysyvät ensisijaisena prioriteettina.
  • Selkeä CX-strategia: Viestimme johdonmukaisesti asiakaskokemuksen ydintarkoituksesta koko organisaatiolle.
  • Työntekijöiden inspiraation kasvattaminen: Kaikkia työntekijöitä tuetaan ja kannustetaan ymmärtämään erinomaisen asiakaskokemuksen merkitys.
  • Palauteohjautuvat toimet: Keräämme aktiivisesti asiakaspalautetta ja varmistamme, että oivallukset muuttavat käytäntöjä paremmiksi.
  • Data ja innovaatio: Hyödynnämme dataa ja edistämme asiakaskokemuksia uusilla innovaatioilla.
  • Tiimien välinen yhteistyö: Siilojen purkaminen johtaa saumattomaan yhteistyöhön ja kehittää kokonaisvaltaista asiakasymmärrystä.
  • Jatkuva kehittyminen: Tarkistamme säännöllisesti CX-strategioitamme ja varmistamme oikeat prioriteetit ja korjausliikkeet.


Tänä vuonna järjestettiin toinen Voice of the Customer -tapahtuma, jossa keskityttiin tekoälyyn ja tulevaisuuden asiakasodotuksiin, -vuorovaikutukseen ja -oivalluksiin. Tekoälyn ja uusien teknologioiden integroinnin myötä tutkimme innovatiivisia tapoja kerätä, ymmärtää ja toimia tehokkaammin asiakaspalautteen pohjalta.

Asiakastyytyväisyyden parantaminen digitaalisen innovaation avulla

Digitaalisen muutoksen ytimessä on sitoutuminen asiakastyytyväisyyteen. Käyttämämme tekoälychatbot on tässä keskeisessä roolissa. Se antaa reaaliaikaisia, tarkkoja vastauksia ja varmistaa, että asiakkaat saavat tarvitsemansa tiedot välittömästi. Botin kyky oppia kokonaisuutta ja tarkentaa vastauksia antaa yhä henkilökohtaisempaa tukea. 24/7-saatavuus varmistaa, että asiakkaat saavat aina apua tarvittaessa. Kaikki tämä korostaa digitaalisten työkalujen positiivista vaikutusta pitkäaikaisten asiakassuhteiden luomisessa.

Tekoälyteknologian käyttöönotto merkitsee meille digitaalisen kehityksen virstanpylvästä.  Se kertoo, että olemme sitoutuneet jatkuvaan kehittymiseen ja innovointiin asiakaspalvelun parantamiseksi, tehokkuuden lisäämiseksi ja lopulta kasvumme edistämiseksi. Uskomme, että nämä työkalut eivät ainoastaan tehosta toimintaamme, vaan myös parantavat asiakkaan sitoutumista ja ylittävät hänen odotukset.

Yhtenäinen lähestymistapa takaa johdonmukaisen asiakaskokemuksen

Erinomaisen asiakaskokemuksen luominen on yhteinen vastuumme. Se ulottuu kaikkiin Asiakastiedon osastoihin ja rooleihin. Tämän vuoden Voice of the Customer -tapahtuma oli todella inspiroiva: tutustuimme uusiin tekoälypohjaisiin mahdollisuuksiin, jotka varmistavat, että tuotteemme ja palvelumme vastaavat asiakkaan tarpeisiin nyt ja tulevaisuudessa.

Pysy kuulolla! Jatkamme asiakkaidemme äänen kuuntelua jokaisessa projektissa, päätöksessä ja aloitteessa. Jatkamme innovointia, digitaalisen transformaation edistämistä, ja asiakkaidemme odotusten täyttämistä.  Asiakaspalautteesta opittujen oivallusten integrointi on kriittistä asiakaslähtöisen kulttuurimme ylläpitämiseksi ja poikkeuksellisen hyvän asiakaskokemusten luomiseksi.

Ja muista - asiakaskokemus on tiimityötä! Odotamme innolla ensi vuoden inspiroivaa Voice of the Customer -tapahtumaa.

Maria Lallerman
Nordic Head of Customer Operations and Customer Experience

Marian intohimo on  poikkeuksellisen hyvä asiakaskokemus. Hän on työskennellyt pankki- ja rahoitusalalla yli 20 vuotta.