Uusi asiakas vain klikkauksen päässä? Goava nostaa myyntityön seuraavalle tasolle
Uutinen21.06.2022
Goavan yritysmyynnin pilvipalvelu tunnistaa tehokkaasti uudet asiakkaat.
Jokainen yritys haaveilee suoraviivaisesta asiakashankinnasta, sillä se luo kasvua ja säästää samalla kustannuksia.
Yksi tehokkaimmista keinoista yritysten myyntityön nopeuttamiseksi ovat niin sanotut sales intelligence -palvelut, joissa potentiaalisten asiakkaiden tunnistamisessa hyödynnetään tekoälyä ja koneoppimista.
Esimerkiksi ruotsalaislähtöisen Goavan älykäs asiakkaiden etsintätyökalu yhdistää yrityksen omat asiakastiedot Goavan tuottamaan ulkoiseen tietoon. Lopputuloksena palvelu suosittelee kontaktoitavaksi potentiaalisimmat asiakkaat, joiden liiketoiminta on lähellä yrityksen nykyistä asiakaskuntaa.
– Palvelumme ideana on se, että seuraava mahdollinen asiakas olisi vain yhden klikkauksen päässä. Yritykset ovat saaneet nopeasti tuloksia. Mitä enemmän palvelua käyttää sitä tarkemmin tekoäly tarjoaa ehdotuksia uusista asiakkaista. Meille on tullut kiitosta myös käyttöliittymän käyttäjäystävällisyydestä, sanoo Goavan maajohtaja Richard Sundman.
Käytännössä Goavan järjestelmä integroidaan yrityksen asiakkuudenhallintajärjestelmään eli CRM:ään. Sen jälkeen myyntiorganisaatiolla on pääsy lähes neljän miljoonan suomalaisen, ruotsalaisen, norjalaisen ja tanskalaisen yrityksen tietoihin.
Pilvipalvelu kerää tietoa useista eri lähteistä. Näitä ovat muun muassa Asiakastiedon tietokanta, yritysten omat kotisivut, sosiaalisen median kanavat, verkkoteknologiat ja muu uutisaineisto.
– Suurin osa palvelumme käyttäjistä on pk-yrityksiä, joilla on jo myyntiorganisaatio. Vähintään 2–3 henkeä. Asiakkaiden etsintätyökalu on ensisijaisesti tarkoitettu b2b-myyntiin, ja sitä hyödyntävät esimerkiksi rekrytointi-, konsultti-, digimarkkinointi- ja muut kasvuyritykset, Sundman luettelee.
Goava ja Yritysfiltteri täydentävät toisiaan
Goava on viisi vuotta sitten perustettu pohjoismainen teknologiayhtiö, jolla on noin 200 yritysasiakasta. Asiakastiedon emoyhtiö Enento Group omistaa Goavan osakekannasta tällä hetkellä hieman yli 40 prosenttia. Enenton suunnitelmissa on hankkia kaikki teknologiayhtiön osakkeet vuoden 2025 aikana, mikäli liiketoiminta kehittyy asetettujen tavoitteiden mukaisesti. Lue lisää
Sundman uskoo, että Goavan tarjoama pilvipalvelu täydentää hyvin Asiakastiedon palveluvalikoimaa, kuten Yritysfiltteriä. Asiakastiedon Yritysfiltteri on kohderyhmätyökalu, jonka avulla yritys löytää haluamillaan kriteereillä yrityskohderyhmiä myynti- ja markkinointitarkoituksiin. Hakukriteerejä pystyy rajaamaan muun muassa kasvu- tai riskiluokituksen mukaan.
– Goava soveltuu niille yritysmyyjille, jotka tekevät myyntiä päivittäin ja jotka haluavat löytää ajankohtaista tietoa avoimista lähteistä, Sundman kertoo.
Palvelu toimii toistaiseksi englanniksi. Suomenkielinen käyttöliittymä on rakenteilla.
Lisätietoa: sales@goava.com