Asiakastieto Media

Slush kiehuu energiaa ja innovatiivista ajattelua

Blogi05.12.2018

Slush kiehuu energiaa ja innovatiivista ajattelua

Kahden päivän ajan Helsingin Messukeskus elää ja hengittää yrittämisen innovaatioita, kun 20 000 osallistujaa, 2 600 startup-yritystä tutustuu toisiinsa ja ideoihinsa Slushissa. Olin ensimmäistä kertaa paikalla avauspäivänä – mikä energia ja mikä ideoiden määrä! Ympäristö, tilat ja tunnelma oli rakennettu huikean tyylikkäiksi, toimiviksi ja viihtyisiksi.

Alun perin opiskelijavetoisen tapahtuman tarkoituksena on muuttaa asenteita yrittäjyyteen. Tänä vuonna Slush järjestetään Tokiossa, Shanghaissa, Singaporessa ja Helsingissä eli seuraavan sukupolven yrityksiä haetaan jo maailmanlaajuisesti. Avauspäivän kokemuksen perusteella voin luvata, että yksi jos toinenkin esitellyistä yrityksistä ja ideoista tulee menestymään!

Uusien yritysten ja ideoiden lisäksi tärkeä osa Slushia ovat myös seminaarit ja menestystarinat. Muun muassa iZettlen perustaja Jacob de Geer ja PayPalin toimitusjohtaja Bill Ready olivat kertomassa, miten näiden yhtiöiden tarinat kohtasivat ja mitä suunnitelmia heillä on jatkossa. Ruotsalainen fintech-yhtiö iZettle oli maksupalvelujätti PayPalin tämän vuoden suurin hankinta, josta se maksoi 2,2 miljardia dollaria.

Kuuntelin mielenkiinnolla myös Casey Wintersia, joka puhui siitä, miksi onboarding (asiakkaaksi tulo) on tärkein osa kasvustrategiaa. Hän uskoo, että asiakaslähtöiset asiakkaat ovat tärkein osa menestyvän yhtiön kasvustrategiaa. Aiempien Grubhubin ja Pinterestin kokemustensa perusteella hän selvitti, kuinka onnistunut asiakaslähtöisyys voi toimia.

Mutta hei, olemmehan Slushissa mekin! Asiakastieto Group on mukana listaamattomien yritysten osakekauppaa ja osakastiedon hallintaa digitalisoivassa lohkoketjuhankkeessa yhdessä Nordean, OP Ryhmän, Privanetin ja Tiedon kanssa. Tähän hankkeeseen voi tutustua tänäänkin (5.12.) Tiedon osastolla tai Asiakastieto Mediassa.

Victoria Preger
Johtaja, viestintä ja markkinointi
Asiakastieto Group

Liitteet