Asiakastieto Media

Parhaat päätökset helposti: Digitalisaatio luo Asiakastieto Groupille lisämahdollisuuksia kasvuun

Pörssitiedote22.09.2016

ASIAKASTIETO GROUP OYJ, PÖRSSITIEDOTE 22.9.2016 KLO 8.00

Parhaat päätökset helposti: Digitalisaatio luo Asiakastieto Groupille lisämahdollisuuksia kasvuun

Toimintaympäristön muutos on lähes kaikilla toimialoilla nyt nopeampaa kuin koskaan. Koneet korvaavat ihmistyötä ja globalisaatio kiristää yritysten välistä kilpailua tuoden koko maailman palvelut käytännössä kenen tahansa saataville. Asiakastieto Group on strategiatyössään tehnyt yksiselitteisen havainnon, jota asiakaskuntaa kuunnellen saadut näkemykset tukevat: Digitalisaatio ja rajat ylittävä kaupan kansainvälistyminen ovat Asiakastieto Groupille liiketoiminnallinen mahdollisuus entistä vahvempaan kasvuun.

Uudessa strategiassaan Asiakastieto Group hahmottaa neljä ulottuvuutta, joilla tämä kasvumahdollisuus pystytään tekemään todeksi.

  • Erinomainen asiakaskokemus - haluamme tarjota erinomaisen asiakaskokemuksen kaikissa kanavissa ja palvelutilanteissa.
  • Osaava ja innostunut henkilöstö - kaikki tekeminen rakentuu ihmisten osaamiselle.
  • Ketterä data - hyödynnämme uusia tietolähteitä, mm. räjähdysmäisesti lisääntyvää strukturoimatonta tietoa ja kehitämme ketterästi ja kokeilevasti uusia digitaalisia palveluita.
  • Kehittyvä ydin - nykyisen ydinosaamisemme piirissä on merkittäviä kasvumahdollisuuksia, joita tulemme hyödyntämään.

Pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet

Asiakastieto Group on päivittänyt pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet. Asiakastieto Groupin hallitus on hyväksynyt korkeammat taloudelliset tavoitteet 22. syyskuuta 2016. Päivitetyt tavoitteet ovat seuraavat (aikaisemmat tavoitteet suluissa):

Kasvu: Saavuttaa 5-10 prosentin vuotuinen keskimääräinen liikevaihdon kasvu (Saavuttaa 4-9 prosentin vuotuinen keskimääräinen liikevaihdon kasvu)

Kannattavuus: Nykyisten palveluiden kannattavuuden säilyttäminen nykyisellä tasolla (Liikevoittomarginaalin säilyttäminen noin entisellä tasolla)

Taserakenne: Nettovelan ja käyttökatteen suhteen pitäminen alle 3x samalla kuitenkin ylläpitäen tehokkaan pääomarakenteen

Osingot: Yhtiön tarkoituksena on jakaa osinkoina vuosittain vähintään 70 prosenttia yhtiön tilikauden voitosta

Tulevaisuuden näkymät: Asiakastieto Group odottaa liikevaihdon kasvuvauhdin ylittävän vuositasolla viime vuoden tason. Oikaistun euromääräisen liikevoiton odotetaan kasvavan viime vuodesta, vaikka siihen sisällytetään toteutuneista toimitilajärjestelyistä vuodelle 2016 muodostuva uusi vuokrakustannus.

Toimitusjohtaja Jukka Ruuskan kommentti

"Ainutlaatuinen, alati kasvava ja uusiin käyttötarpeisiin skaalautuva tietokanta on nyt ja tulevaisuudessa Asiakastieto Groupin kehittyvien palveluiden ydin. Ymmärrämme kuitenkin, että yhteistyössä ja jatkuvassa vuorovaikutuksessa maailman kanssa pystymme saamaan siitä vielä enemmän irti. Siksi, yhtenä esimerkkinä strategiastamme, rakennamme nyt DataLabin, eräänlaisen jatkuvan hackathonin, jossa asiakkaamme ja muut kumppanimme - ekosysteemimme - pääsevät kehittämään ja testaamaan omia data-innovaatioitaan hyödyntäen Asiakastiedon tietokantaa. DataLab vie Asiakastiedon aidosti sille läpinäkyvyyden ja luottamuksen tielle, jota missiomme mukaisesti haluamme viitoittaa."

Asiakastieto Groupin Pääomamarkkinapäivä tänään

Asiakastieto Groupin vuoden 2016 Pääomamarkkinapäivän tilaisuus analyytikoille, salkunhoitajille ja median edustajille alkaa tänään klo 8.30 Helsingissä. Englanninkieliset esitykset julkaistaan yhtiön sijoittajasivuilla osoitteessa http://investors.asiakastieto.fi/ tänään. Esityksiä voi seurata myös suorana webcast-lähetyksenä yhtiön sijoittajasivuilla osoitteessa: http://qsb.webcast.fi/a/asiakastieto/asiakastieto_2016_0922_cmd/

Tallenne on katsottavissa viimeistään perjantaina 23. syyskuuta2016. Voit seurata tapahtumaa myös Twitterissä hashtagilla #AsiakastietoCMD.

Ohjelma

8.30     
Aamiainen ja ilmoittautuminen
9.00     
Tervetuloa, AT Future 2020 - Strategiakatsaus
Jukka Ruuska, CEO, Asiakastieto Group Oyj
10.00   
Yrityksen maineen mittaaminen online-tiedon pohjalta
Sami Kuusela, Co-founder, Underhood
Strukturoimattomaton tiedon hallinta internet-dataa hyödyntämällä
Juho Muhonen, Co-founder, Futusome Oy
10.30   
Kahvitauko
10.40   
Asiakastiedon rajaton online-maailma
Helena Kainulainen, Business Development Manager, Asiakastieto Group Oyj
11.00   
Luottohakemus ja päätöksenteko palveluna
Heikki Koivula, Deputy CEO and Head of Business Information, Asiakastieto Group Oyj
11.20   
Myynnin ja markkinoinnin palveluista kasvua      
Esa Kumpu, Director, Intellia Oy
11.40   
Vahvan kasvun alkuvuosi - Taloudellinen katsaus
Terhi Kauppi, CFO, Asiakastieto Group Oyj
12.00   
Verkostoitumislounas

ASIAKASTIETO GROUP OYJ

Lisätietoja
Jukka Ruuska
CEO
puh. +358 10 270 7111

Terhi Kauppi
CFO
puh. +358 10 270 7017

Jakelu:
Nasdaq Helsinki Oy
keskeiset tiedotusvälineet
investors.asiakastieto.fi

Asiakastieto Group on yksi Suomen johtavista yritys- ja kuluttajatietopalveluiden tarjoajista. Konsernin tuotteita ja palveluita käytetään ensisijaisesti riskienhallinnassa, taloushallinnossa, päätöksenteossa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Konsernilla oli vuoden 2015 lopussa noin 13 000 sopimusasiakasta ja se palvelee useita toimialoja, joista suurimpiin kuuluvat rahoitus- ja pankkitoiminta, tukku- ja vähittäiskauppa sekä asiantuntijapalveluyritykset. Vuonna 2015 Konsernin liikevaihto oli 43,7 miljoonaa euroa ja työntekijöitä vuoden 2015 lopussa oli 152. Asiakastieto Group on listattu Nasdaq Helsinkiin kaupankäyntitunnuksella ATG1V. Lisätietoa Asiakastieto Groupista saa verkkosivuilta www.asiakastieto.fi


--
This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Asiakastieto Group Oyj via Globenewswire